Home » Τα νέα της imarketing » paratiritis.gr: «Η ελευθερία δεν προστατεύεται με την απόκρυψη και την απαγόρευση αλλά με την μάχη των επιχειρημάτων και την γνώση.»

paratiritis.gr: «Η ελευθερία δεν προστατεύεται με την απόκρυψη και την απαγόρευση αλλά με την μάχη των επιχειρημάτων και την γνώση.»

paratiritis.grO paratiritis.gr ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 21 Οκτωβρίου 2013. Πρόκειται για ένα ειδησεογραφικό portal το οποίο υλοποίησε η www.imarketing.gr  και υπόσχεται να αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, αθλητικά και όχι μόνο θέματα, με μια άλλη ματιά.

Παραθέτουμε κείμενο από το paratiritis.gr:

Έχει δικαίωμα παρουσίας ο «Παρατηρητής»; Ναι, αν η λειτουργία του είναι συνεπής με τον ορισμό που τον συνοδεύει σε όλα τα ετυμολογικά λεξικά της ελληνικής γλώσσας:

«αυτός που παρατηρεί με προσοχή και εξετάζει …». 
 
Κοντολογίς, η φιλοδοξία των εμπνευστών του αλλά και αυτών που ανέλαβαν την υλοποίησή του (μίας παρέας παλαίμαχων δημοσιογράφων και αναλυτών που ευελπιστεί να μπολιαστεί με τη δροσιά και τον αυθορμητισμό λίγων νέων και δυναμικών δημοσιογράφων, γραφιάδων, επιστημόνων και τεχνοκρατών της πληροφορικής) είναι να παρατηρούν, να καταγράφουν και να εξετάζουν όλα όσα γίνονται στο κόσμο με τη ψυχραιμία και τη νηφαλιότητα που εξασφαλίζει η «εκ του μακρόν παρατήρηση».
 
Η παρατήρηση είναι αλληλένδετη με το αντικείμενο. Δεν είναι λίγες οι φορές, που ο «Παρατηρητής» αποκτά ταυτότητα από το αντικείμενο το οποίο επιλέγει να παρατηρεί και τη μεθοδολογία που ακολουθεί, προκειμένου να αξιολογήσει τα αποτελέσματα της παρατήρησης. Για εμάς εδώ :  οι «κοσμικοί», ο φασισμός, η αυθαιρεσία, η ημιμάθεια, οι επίορκοι του δημόσιου βίου, η ισοπέδωση, η απαξία, η υποβάθμιση των πολιτικών αντιπάλων, ο λαϊκισμός, ο χουλιγκανισμός (όχι μόνο ο οπαδικός), η όξυνση, η πόλωση, η πολιτική κώφωση και ο κάθε λογής  …ισμός, είναι απλώς σύμπτωμα. Κρίναμε, θα καταγράφουμε τα συμπτώματα, αλλά θα παρατηρούμε τα αίτια. Με πολύ απλά λόγια η δική μας παρατήρηση δεν έχει καμία σχέση με την παράθεση συμβάντων. Δουλειά του «Παρατηρητή» είναι να αποπειράται να δίνει ερμηνεία και απαντήσεις χωρίς προκαταλήψεις, εξαιρέσεις και κυρίως δογματισμούς. Για εμάς, στην ανάλυση και στην αξιολόγηση δεν υπάρχουν εχθροί, αλλά αντίπαλοι που έχουν όχι μόνο δικαίωμα ύπαρξης αλλά και υποχρέωση λόγου και έκφρασης. Στη διαδικτυακή αρένα του «Παρατηρητή», έχουν θέση όλοι εκείνοι που αποδέχονται μία και μοναδική αρχή: την ελευθερία του λόγου  και της έκφρασης. Άλλωστε, η ελευθερία δεν προστατεύεται με την απόκρυψη και την απαγόρευση, αλλά με την μάχη των επιχειρημάτων και την γνώση.
 
Για κάποιους το διαδίκτυο είναι το μέσο το οποίο παρέχει σε όλους τους χρήστες του τα «δέκα λεπτά δημοσιότητας» και μάλιστα με την προστασία της ανωνυμίας. Για τον «Παρατηρητή» όμως το διαδίκτυο είναι μία τεράστια αποθήκη γνώσεων οι οποίες προσφέρονται στους ανθρώπους που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση σε αυτές. Αυτό είναι το άλλο στοίχημα για εμάς. Και μάλιστα είναι ένα διπλό στοίχημα : ο λόγος μας να είναι τεκμηριωμένος και ελκυστικός για εκείνους που αναζητούν τη γνώση, ανεξάρτητα από το εκπαιδευτικό τους υπόβαθρο. Κοντολογίς, η σαφήνεια, η αυστηρότητα και η απλότητα, είναι τα μεγαλύτερα εργαλεία προώθησης της γνώσης αφού την καθιστούν όχι μόνο προσιτή, αλλά και εύληπτη. 
«Το ίντερνετ  είναι γρήγορο. Θέλει λίγες λέξεις και εικόνες. Δεν πρέπει να προβληματίζει, αλλά να διασκεδάζει. Είναι η σύγχρονη μορφή του καφενειακού λόγου», υποστήριζαν κάποιοι φίλοι όταν μοιραστήκαμε μαζί τους την ιδέα της δημιουργίας του «Παρατηρητή». Μπορεί να έχουν δίκιο, αν και τα παραδείγματα των New York Timeς, του  Le Monde Diplomatique, του Foreign Affairs και εκατοντάδων άλλων καταξιωμένων ΜΜΕ που έχουν στηρίξει το «επιχειρηματικό τους αύριο» στην διαδικτυακή διάχυση του περιεχομένου τους, δείχνουν το αντίθετο. Εμείς θα προσπαθήσαμε να βαδίσουμε στους δρόμους αυτούς. Να προσφέρουμε πρωτόλειο ρεπορτάζ, να μην ακολουθήσουμε δημοσιογραφικά μονοπάτια που έχουν χαραχτεί από τις εξουσίες, να αναλύουμε και ενίοτε να αποδομούμε τις δράσεις και τις αποφάσεις των κάθε λογής εξουσιών, όχι με συνθήματα, αλλά με επιχειρήματα που θα προέρχονται από την επιστήμη και την ιστορική γνώση .
 
Αλλά εκτός από όλα αυτά υπάρχει και η πραγματική ζωή.  Η ψυχαγωγία, το βιβλίο  που σου κεντρίζει την φαντασία και η εικόνα που σε σπρώχνει να ονειρεύεσαι, η απόδραση που σε γεμίζει προσδοκία, η μουσική που σε παρασέρνει, αλλά και ο έξω κόσμος που κινείται και χαράζει νέους δρόμους και νέες προοπτικές. Ακόμα και το ποδόσφαιρο που σε καθηλώνει και νομιμοποιεί την κραυγή της εκτόνωσης. Γι’ αυτό το κομμάτι της ζωής, το μόνο ρήμα  που αρμόζει είναι:  Μου  Αρέσει. Για όλα αυτά πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν πρέπει και savoir vivre.  Αποφασίσαμε λοιπόν  να μη μπούμε στον πειρασμό των κανόνων και να αφεθούμε στον πειρασμό των αισθήσεων, αλλά και της παρόρμησης, ελπίζοντας ότι κάποια μέρα οι αναγνώστες θα συμμετάσχουν στο παιγνίδι της …απόδρασης καταθέτοντας ή και προτείνοντας τις δικές τους επιλογές. 
 
Και ως ασφαλιστική δικλείδα για όλα αυτά, θέσαμε μία προϋπόθεση: Να ζούμε από τον «Παρατηρητή» ή για να το πούμε καλύτερα από τους αναγνώστες οι οποίοι θα κρίνουν αν θα πρέπει να υπάρχουμε ή αν είμαστε «οι γραφικοί του χωριού». Για εμάς, ο «Παρατηρητής» δεν πρέπει να είναι χόμπυ . Θα πρέπει να έχουμε κάτι να χάσουμε για να πολεμήσουμε όσο πιο σκληρά μπορούμε, προκειμένου και η δική μας πρόταση να έχει λόγο ύπαρξης. Μπορεί το εγχείρημα να πετύχει. Μπορεί και όχι. Ότι και αν από τα δύο κι’αν συμβεί, εμείς που εργαζόμαστε σε αυτόν και εσείς που θα τον εμπιστευτείτε θα έχουμε δώσει το δικό μας «καλό και αγαθό» αγώνα.