Home » Ενημέρωση » Aλλαγές στη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων από 13 Ιουνίου 2014

Aλλαγές στη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων από 13 Ιουνίου 2014

eshopsΣημαντικές αλλαγές έρχονται από τις 13 Ιουνίου στις συναλλαγές μας με τα ηλεκτρονικά καταστήματα με στόχο του υπουργείου Ανάπτυξης τη μεγαλύτερη ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και την ποιότητα του εμπορεύματος.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιστοσελίδας in.gr, οι νέοι κανόνες αφορούν την πολιτική επιστροφής ενός προϊόντος, τις υποχρεώσεις του εμπόρου αλλά και τα δικαιώματα του καταναλωτή.

Τα σημαντικότερα σημεία όπως αναφέρει η ιστοσελίδα είναι τα εξής

* Ο καταναλωτής έχει στη διάθεση του 14 ημερολογιακές ημέρες για να υπαναχωρήσει σε περίπτωση που έχει κάνει αγορά εξ αποστάσεως και χωρίς να χρειάζεται να αναφέρει το λόγο για την απόφαση του. Η μοναδική επιβάρυνση θα είναι τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή του προϊόντος, ενώ ο προμηθευτής οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα συμπεριλαμβανομένου των εξόδων αποστολής. Αυτό θα πρέπει να γίνει εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί.

Σε περίπτωση που ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία αυξάνει από τις 14 ημέρες στους 12 μήνες.

* Το προϊόν πρέπει να έχει παραδοθεί εντός 30 ημερών από την παραγγελία

* Σε περίπτωση κακής χρήσης του προϊόντος, ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του. Αν δηλαδή προχώρησε σε άνοιγμα της συσκευασίας και αυτό λειτουργεί, κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

* Υποχρέωση του ηλεκτρονικού καταστήματος για πλήρη ενημέρωση του τελικού κόστους του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει οποιαδήποτε άλλη δαπάνη αν δεν έχει προηγηθεί αναλυτική πληροφόρηση από το κατάστημα.

* Σε περίπτωση πληρωμής με πιστωτική κάρτα, απαγορεύεται να επιβαρύνονται οι καταναλωτές με επιπλέον κόστος.

* Παροχή ειδικής προστασίας των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων που συνάπτονται δια τηλεφώνου. Πλέον η προφορική συναίνεση δεν είναι αρκετή και για να είναι έγκυρη η σύμβαση ο καταναλωτής θα πρέπει να υπογράψει την αποδοχή της.

Περισσότερες πληροφορίες για τα νέα δεδομένα στη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορείτε να διαβάσετε αν ακολουθήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο.

πηγή: www.in.gr